Koło Śląskie Stowarzyszenia Interim Management było organizatorem już III edycji Śląskiej Konferencji Interim Management, 9 marca 2017 Hotel Novotel w Katowicach. Konrad Bajger wziął aktywny udział w przygotowaniu i prowadzeniu konferencji. Był jednym z panelistów, a jego wystąpienie było poświęcone szerokim aspektom oczekiwań, jakie wobec pracy Interim Managera ma Pracodawca. Konrad Bajger wskazał na główne obszary interwencji z jakim styka się w swojej pracy w środowisku przedsiębiorców. Zaliczył do nich przede wszystkim kwestię Budowania Wartości w firmie oraz koncentrowania się na Rozwiązywania Problemów, a nie symptomów.  Oba aspekty wspierają budowę przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwie, a także sprzyjają myśleniu i planowaniu strategicznemu w organizacji.

Idea Interim Managementu przybliżana była przez pozostałych prelegentów ze Śląskiego Oddziału Stowarzyszenia Interim Managers. Wszystkie prezentacje dawały pogląd, jak różne zadania może dla firmy realizować Interim Manager, np. przeprowadzenie procesu restrukturyzacji, zbudowania i wdrożenia strategii, także w obszarach sprzedaży czy marketingu. IM angażuje się w porządkowanie finansów, prowadzi nierzadko kluczowe dla firmy rekrutacje, również prowadzi działania przygotowujące firmę do sukcesji. Interim Manager wchodzi do organizacji na określony z przedsiębiorcą czas i realizuje założone z nim cele. Jest z nich bezpośrednio rozliczany.

Interim Management to efektywna forma wspomagania firmy z zewnątrz. Bez wikłania się w relacje personalne, bez świadomości ograniczeń, które w naturalny sposób są efektem przyzwyczajeń pracy w określonym środowisku. IM wzmacnia i usprawnia procesy w firmie, skutecznie rozwiązuje konkretne problemy w organizacji, a co najważniejsze, jego warsztat pracy, doświadczenie i własne know – how zostają w firmie i są wykorzystywane w przyszłości.